Thursday, June 19, 2008

Jangan makan racun.

Ubatan kimia merupakan usaha yang paling akhir untuk merawat sesuatu penyakit kerana ia akan memberikan kesan sampingan pada penggunanya.Namun bagitu apabila anda telah mengamalkan ubatan kimia dan mahu meninggalkanya maka lakukanlah sedikit demi sedikit kerana untuk bergantungan terus pada ubatan herba dalam jangkamasa yang singkat tidak dicadangkan.

Ini kerana herba mengambil tempoh paling kurang 120 hari untuk benar-benar berkesan.Pada peringkat awal tubuh akan mula melakukan penolakan kerana sistem telah diprogramkan oleh tubuh untuk menolak sesuatu yang baru.

Semua ubat-ubat HPA boleh diambil bersama ubatan kimia kecuali omega 3 soft gel,garlic,mengkudu sahaja yang dilarang pengambilanya jika pesakit telah menggunakan ubat pencair darah hospital.

2 comments:

Mohamad Safwan Bin Jamal said...

salam, Tn Hji sy ingin bertanya mengenai gatal-gatal di bahagian kaki, herba apakah yg patut di amalkan oleh seseorang itu utk menyembuhkan kegatalannya, yakni kini kegatalan itu telah mengeluarkan air bisanya?? Reply Tn Hji Urgent.

Unknown said...

Assalamualaikum warahmatullah...

Tn Hj, apakah maksud tn hj supaya tidak dicampor omega SG dgn ubatan pencair darah. bermakna pesakit perlu berhenti omega SG atau ubat pencair darah? atau masih boleh diambil, tetapi mesti berselang? bagaimana caranya? terima kasih...