Monday, June 16, 2008

MBB dan diare

Minyak But-But juga sangat mujarab untuk diare(cirit)mencret-ind .Campurkan satu sudu makan minyak but-but kedalam secawan air suam/hangat-ind dan minum .Ulangi sekali lagi dalam tempoh setengah jam dan jika tidak sembuh juga ulangi sekali lagi.InsyaAllah.

Bagaimana ini boleh terjadi?kerana minyak but-but mengandungi arang(charcoal) yang dapat meneutralkan keracunan dalam perut.Biasanya minyak untuk urutan tidak boleh dibuat minum kerana terdapat bahan kimia seperti pewarna dan minyak hasil petrolium.

Ini berbeza dengan mbb kerana mbb terbuat dari minyak tumbuh-tumbuhan dan tidak mengandungi sebarang pewarna kimia.Ianya selamat untuk di minum.InsyaAllah.

1 comment:

madani said...

subhaanallah. minyak but2 memang pantas berada dalam peti first aid kit yang siap di rumah dan dimanapun kita berada.
alhamdulillah MBB dapat mengatasi berbagai masalah mulai demam, diare, batuk, kembung, sakit gigi, sakit kepala, jerawat, luka, luka bakar, hingga luka jahitan episiotomi(saat persalinan) sembuh lebih cepat dan tidak ada rasa nyeri di tempat jahitan.sehingga paramedis yang membantu persalinan skrg mengganti Betadine yang biasa diguna pada luka jahitan dengan MBB.
semua sudah kami buktikan sendiri.