Friday, April 17, 2009

Periksa gigi dahulu.

Amalgam ialah tampalan gigi yang boleh menyebabkan keracunan kerana ia mengandungi mercury. Apabila tampalan itu pecah keracunan mercuri akan mengakibatkan kemandulan,keracunan darah,sakit seluruh tubuh,kaku sendi,pelupa,sukar tidur waktu malam,fikiran terganggu dan lain-lain lagi.Amalgam juga boleh menyebabkan telinga menjadi berdesing dan pesakit mendengar suara seperti orang berbisik.

Kaedah yang mudah bagi membuang logam berat ini ialah menggunakan deep C dalam bentuk air(sangat pahit) atau boleh juga dalam bentuk kapsul(produk baru).Disamping itu ia juga boleh disinergikan dengan omega 3,herba tuju angin,pelawas dan teh sepang.

Kesan amalgam juga boleh menjadikan sesaorang itu hilang kawalan diri dan mengalami tekanan perasaan.Dalam pengubatan Melayu pula mereka mengaitkan dengan gangguan makhluq halus kerana penyakit ini tidak dapat dikesan oleh doctor.Jika ada orang yang mempunyai penyakit seperti diatas sebaiknya periksalah dahulu giginya kerana kemungkinan ada tampalan amalgam yang telah pecah .

No comments: