Thursday, October 9, 2008

Minyak But-But menghitamkan Rambut

Minyak but-but boleh dijadikan sebagai minyak penumbuh rambut khususnya pada bayi.Rambut akan menjadi lebat dan hitam.Bagitu juga menghitamkan uban pada orang dewasa disamping menguatkan akar rambut agar tidak gugur.Kaedah penggunaanya cukup di sapu sedikit sambil menyampaikannya kekulit kepala.
Pengetahuan tentang khasiat MBB sebagai tonik rambut telah lama diketahui dan telah terbukti sejak zaman berzaman.Pada masa dahulu orang menyatakan MBB sebagai minyak MALI bererti minyak untuk rawatan kebotakan.Minyak yang digunakan sebagai base MBB bukan dari minyak petroliumyang panas tetapi dari jenis minyak tumbuh-tumbuhan yang menyejukan kepala.Herba yang terdapat dalam MBB dikatakan menjadi baja(tonik) bagi pertumbuhan rambut yang sehat.InsyaAllah lihatlah perubahannya selepas sebulan menggunakanya.Amin.

2 comments:

secretfinger said...

Assallammualaikum,
Mengenai MBB ni..saya teringatkan opah saya yang berumur 80 tahun, dia sukakan MBB ni.dia akan sapu pada mukanya pada setiap malam sebelum tidur..walaupun umurnya sudah cecah 80 tahun kulit mukanya kelihatan tegang dan gebu,serta pernah sekali dia terjatuh tersebam..tapi mukanya tidak berdarah hanya lebam sahaja..saya percaya atas kesan ini kerana kandungan colagen yg ada didalam ramuan MBB

zahaludin said...

Salam tuan,

Telah guna MBB yg diselangi minyak rambut TTO utk menangani penyakit kelmomor yg kronik ( kulit kepala berkeroping) sejak 6 bln tp belum ada perubahan malah makin gatal. Telah mengidap penyakit ini sejak remaja sekarang umor dh hampir 60. Keroping itu sangat jelas kerana telah botak.

Sukacita sekira nya tuan cadangkan sinerginya.

Didahului dgn terima kaseh.