Monday, October 6, 2008

Hilang Ingatan

Berlaku dalam situasi seorang pesakit yang mempunyai masalah kencing manis dan darah tinggi yang serious tiba-tiba menjadi hilang ingatan,gelisah,meracau,keluar berjalan dari rumah tanpa disedari dan lain-lain lagi.Pesakit itu sendiri tidak ingat perkara yang berlaku.Situasi ini sering dikaitkan dengan gangguan makhluq halus,saka dan lain-lain lagi.
Sebenarnya keadaan ini berlaku akibat daripada pengaruh ubatan kimia yang kini mengganggu buah pinggang.Bila berlaku keadaan ini air sangat kering dalam badan menyebabkan kesedaran mulai menurun.Darah tinggi atau kencing manis yang meningkat gulanya boleh menyebabkan situasi ini.
Bila dalam keadaan bagini,beri pesakit minum air yang mencukupi dan sebaiknya menggunakan teh herba dan malac/alac .Jika keadaan pesakit susah tidur pada waktu malam akan menyebabkan pesakit menjadi semakin parah,penggunaan VCO adalah dicadangkan.

2 comments:

mashitah said...

Saya ada masalah "Berpeluh yang berlebihan = hyperhidrosis". Bolehkah Tuan Hj syorkan herba-herba yang patut saya ambil untuk mengurangkan masalah ini? Adakah penyakit ini dapat disembuhkan sepenuhnya?

H@iZuM said...

salam,,,
pak cik,,,
kwn baik saya pon ada masalah mcm mashitah,,,
kami syak dia ada thirod,,,
dia pergi hospital dan dr ckp dia ok,,,
tapi masalahnya,,,
kalau dia menulis,,,
kertas akan basah,,,
ada x ubat yg blh saya syorkan kat kwn baik saya ni???
TQ!!!