Wednesday, August 6, 2008

Hamil dan jantina anak.

Ibu yang hamil tetapi suka makan makanan yang masam cenderong mendapat anak perempuan.Bagitu juga yang selalu berlaku demam pagi keberangkalian anak perempuan juga bagitu tinggi.Kesemua ini merupakan pengaruh hormon pada anak tersebut.

Ibu yang mengandung anak lelaki agak sukar melangkah jauh kaki kanan kerana anak lelaki biasanya cenderong menghimpit ke kanan dan sebaliknya pada anak perempuan.Pengambilan kopi radix juga menjadikan anak lelaki lebih ramai dari wanita denga nisbah 4: 1

Namun perlu diingatkan bahawa semua yang kita lakukan adalah dengan Izin dari Allah swt.Dia lah yang menentukan jantina anak tersebut samada lelaki atau perempuan.

2 comments:

Aifa said...

Saya mengalami alahan seperti loya dan hilang selera makan ketika peringkat awal kehamilan. tolong berikan petua kerana setiap kali bangun tidur, sekiranya makan atau minum, pasti semua akan dimuntahkan keluar.

syed said...

dalam kehidupan macam2 boleh jadi. sperti seorang bayi mempunyai 2 jantina, jadi ibubapa tersebut harus memilih antara 2 jantina tersebut. jadi macam mane untuk memilih jantina yang betul degan nalurinya.
syed_uthman@yahoo.com