Wednesday, May 4, 2011

Kuliah kpj.

Alhamdulillah,syukur sebanyaknya kepada Allah kerana kehaziran tuan puan ke program kpj esp pada malam ini. Pada malam ini saya  akan memperkatakan tentang kelebihan radix coco dan mocha radix yang menjadi target program esp supaya kita membeli can mengguna dengan ilmu bukan dengan semangat semata mata. Semangat boleh patah jika tidak ada ilmu dan dengan ilmu yang kita berikan ,kita akan mendapat pelanggan seumur hidup.
Koko atau nama sainnya ialah Theobroma  cacao dari keluarga Malvaceae sebenarnya mempunyai khasiat ubatan yang sangat tinggi namun ia lebih dilihat sebagai penyedap minuman sahaja. pertamanya koko mengandungi antioksidan yang sangat tinggi. Maksud antioksidan ialah bahan yang digunakan oleh tumbuh tumbuhan untuk daya tahan dari serangan pelbagai penyakit. Dalam perubatan tib Nabawi kita akan melihat banyak tumbuh tubuhan telah digunakan untuk tujuan kesihatan seperti kurma,madu,minyak zaitun,kismis dan lain lain lagi. Sihat itu boleh berlaku dengan langkah pertama iaitu pencegahan. Mencegah itu boleh berlaku dengan menggunakkan herba yang mengandungi mineral,vitamin dan bahan bahan tertentu .  Allah menjadikan  antioksidan yang diperlukan oleh tumbuh tumbuhan  dan dalam masa yang sama juga untuk kesihatan manusia sebagai khalifah Allah.Allah melarang menggunakan bahan bahan yang haram dan boleh membinasakan tubuh untuk jangkapanjang dan KOKO memiliki antioksidan yang tinggi dan digunakan untuk penjagaan kesihatan yang menyeluruh. Kajian baru sangat memeranjatkan dunia di mana 4 penyakit utama dapat dirawat sehingga penyembuhan mencapai 90%. Penyakit utama tersebut ialah  stroke,darah tinggi,kencing manis dan kanser dengan pengambilan 40 cawan koko sehari iaitu segelas besar pagi,tengahari dan malam. Penyakit sembuh dengan ketara selepas sebulan mengambilnya.
Koko juga mengelakkan serangan penyakit jantung  dengan mengurangi LDL dan HDL. Bagi pesakit kencing manis KOKO juga membantu menstabilkan insulin. Menurut universiti harvard ,koko mengandungi satu bahan yang dikenali sebagai epicatechin yang berpotensi tinggi menjadi sebuah vitamin keperluan masakini. Dark chocolate juga sangat baik untuk kesihatan.
Hpa akan mengeluarkan koko tanpa gula ( coco diet) untuk tujuan kesihatan dimana gula yang digunakan boleh diambil daripada madu lebah,gula merah atau gula aren.
Namun bagitu sediaan seperti koko radix dan mocha radix juga membantu kesihatan  pengguna.Dari testimoni yang dapat dilihat orang yang mengambil koko atau mocha lebih sihat dan tenang dibandingkan dengan pesakit darah tinggi dan jantung yang enggan mengambilnya.
Mocha mempunyai tiga kekuatan iaitu kekuatan dari koko,kekuatan dari kopi dan kekuatan dari 7 herba yang digunakan .Semua kekuatan itu dibawah kekuasaan mutlak dari Allah yang maha berkuasa. 

13 comments:

oittt!!!sekolah atap jeee!!! said...

1.kalau berniaga kat Us,dahlama HPA ni bangkrup disaman oleh pengguna.dimana pihak hpa buat ujian klinikal pada setiap makanan kesihatan yang dihasilkan agaknya.ubat yang dihasilkan dikatakan dapat mengubat berbagai jenis penyakit.
2.dimana ismail ni belajar,apa kelulusannya hingga mengalahkan doktor perubatan pulak.malah ahli farmasi pun tergelak sakan dengan segala entry dalam blog ini.
3.cukupla dengan MLM yang HARAM ni.nampak semakin bercakap bohong.

ismarti said...

Dengan kesabaran dan memohon pertolongan Alloh Subhaanahu wata'ala, semoga orang -orang yang menghina dan mencaci perniagaan hpa ini mendapatkan balasan yang setimpal dengan sifat tercelanya, dan semooga mendapatkah hidayah untuk dapat memahami perniagaan hpa. orang yang komentar nigatif, telah nampak kebodohan dalam agama dan ilmu kesehatan,naudhubillamin dalika. sudah banyak orang yg merasakan manfaatnya, dari doktor-kalangan masyarakat umum. eh ini komentar orang yg baru bangun dari mimpi kosong

ismarti said...

jika kau nak belum paham tentang bisnis mlm syariah ini, tanya lah...jangan sok tahu dengan berkata haram. yang haram itu yang mlm umum. jika kau orang berilmu tanya jika belum tahu, tapi kalo seperti ucapanmu dah ketahuan kaautu orang jahil ilmu agama. di hpa ada panel syariah, yang insya Alloh independen.
tanya...jangan bersikap bodoh seperti kau...

oittt!!!sekolah atap jeee!!! said...

1.pada ismarti layari blog dibawah
2.aididmuaddib.blogspot.com

oittt!!!sekolah atap jeee!!! said...

1.lupa nak bagi tahu tuas ismarti bahawa tuan punya blog yang disarankan tu adalah doktor perubatan!!bukan bomoh macam tokey hpa ni!!
2.eloklah tuan bawak fakta-fakta tentang kopi radik sekali dari segi sainstifik!!
3.mengenai hukum mlms yang kununnya HALAL tu!!bawak sekali fakta-fakta yang menghalalkan bahawa hpa adalah halal!
4."orang yang komentar nigatif, telah nampak kebodohan dalam agama dan ilmu kesehatanini adalah kenyataan dari puak-puak hingusan agama yang meraskan diri alim dalam agama tetapi bergelumang dengan hpa mlm yang HARAM!!
5.kita debat dalam blog aidid diatas!!ada berani!!!

oittt!!!sekolah atap jeee!!! said...

1.vaksin denggi akan dilancarkan setelah berpuluh tahun diuji!!
2.ubat hpa!!hari ni buat!hari ni jual!!

Cik Senyum (CS) said...

Pada siapa yang tidak terkena apa2 penyakit lagi, Alhamdulillah. Tapi percayalah, jika kita ditakdirkan ditimpa sesuatu penyakit, sampai ke lubang cacing kita akan mencari penawarnya. Usah dipersenda ilmu perubatan alternatif yang merupakan salah satu cabang ilmu ...

oittt!!!sekolah atap jeee!!! said...

1.penyakit lahiriah boleh diubati dengan kehendak Allah!!
2.penyakit bercakap bohong!!susah sikit untuk ditolong walaupun berjubah dan beserban!!
3.sapa-sapa boleh dahwahkan hj ismail tentang bab ini!!

Selamat Tinggal said...

assalamualaikum..
maaf mencela
Produk Islam pengeluaran Islam dikatakan Haram/subahah. Tetapi Produk Org bkn Islam dikatakan Halal.. Manusia akhir zaman yg pendek akalnya.. berkata2 dgn akal semata2. Manusia dimana menidakkan hukum2 Allah. Allah S.W.T menciptakan Stiap jenis hidupan seperti tumbuh-tumbuhan dengan keistimewaan dan kehebatan masing2. Sedangkan Rumput yg Allah ciptakan juga mempunyai byk manfaat yg tidak pnh kita lihat dan terfikir. Biarkan org berkata yg bukan-bukan. Doakan sahaja SI DIA dan sesiapa shaja yg berserongkol dgn nya DIberikan hidayah, petunjuk kpdnya. >_<".

Umie Sayang said...

Sebenarnya org tak tahu dan faham anugerah Allah (herba) yg pelbagai utk mengubati pelbagai jenis penyakit...

mlk said...
This comment has been removed by the author.
Danish said...

Tak Kenal maka Tak Cinta... Keyakinan kita terhadap perubatan Moden mengatasi keyakinan kita terhadap Pengubatan Alternatif iaitu Perubatan yang menggunakan Herba seperti Habbatus Sauda dan seumpamanya. Tidak hairan laa sekrg, pengubatan secara alternatif adalah pilihan terkahir selepas pengubatan secara moden gagal disembuhkan...

Al-Faqir Iskandar said...

Bismillahir Rahmanir Rahim.....sebelum berkata biarlah saya mulakan dengan kalimah ALLAH SWT Tuhan Yang Maha Bijaksana Lagi Maha Mengetahui. Sebelum membuat tuduhan melulu eloklah saudara buat kajian terperinci, kenapa perlu menghina dan mencaci perjalanan yang mulia dan suci, kalau benda ni bohong HPA takkan naik dan berjaya seperti sekarang. Selalunya orang yang melulu dan hentam keromo ni dipanggil Jahil Basit dan Jahil Murakkab. Kalau nak tahu apa itu pergilah tanya ustaz anta.